Гэтая старонка была перакладзена аўтаматычна і яшчэ не праверана экспертамі.
Зборнікі педагагічнага досведу
Памяць і боль беларускай зямлі
Патрыятызм і грамадзянскасць маюць вялікае значэнне ў сацыяльным і духоўным развіцці чалавека. Яны выступаюць як складовыя элементы яго светапогляду і стаўлення да роднай краіны, іншых нацый і народаў. Толькі на аснове ўзвышаючых пачуццяў патрыятызму і нацыянальных святыняў умацоўваецца любоў да радзімы, з'яўляецца пачуццё адказнасці за яе магутнасць і незалежнасць, захаванне матэрыяльных і духоўных каштоўнасцей, развіваецца высакароднасць і годнасць асобы.
Патрыятычнае выхаванне і фарміраванне культуры міжнацыянальных зносін ажыццяўляецца ў працэсе ўключэння вучняў у актыўную стваральную працу на карысць Радзімы, прывіцця беражлівых адносін да гісторыі айчыны, да яе культурнай спадчыны, да звычаяў і традыцый народа – любові да малой Радзімы, да сваіх родных мясцін; выхаванне гатоўнасці да абароны Радзімы; вывучэнні звычаяў і культуры розных этнасаў. Важную ролю ў патрыятычным выхаванні іграе арганізацыя работы па вывучэнні дзяржаўных сімвалаў рэспублікі Беларусь: герба, флага, гімна, сімволікі іншых краін.
Такім чынам, патрыятызм можна вызначыць, як любоў і павага да свайго народа, блізкіх, самога сябе, гістарычнага мінулага, мовы, культуры . Гонар за прыналежнасць да беларускага этнасу. Ідэнтыфікацыя – суаднясенне сябе з грамадствам, яго мэтамі развіцця і свайго месца ў ім. Прызнанне і асэнсаванне суверэннасці, самакаштоўнасці дзяржавы і яе нацыянальных інтарэсаў.
Патрыятызм – гэта пачуццё любові да сваёй Радзімы, выяўленае ў актыўнай дзейнасці па яе росквіту і абароне ад ворагаў. У гэтым вызначэнні закладзена сутнасць ідэалогіі патрыятызму ў агульным выглядзе. Канкрэтна скіраванасць патрыятызму вызначаецца яго ідэалагічнай асновай.
Ідэалагічную аснову патрыятызму ў Рэспубліцы Беларусь вызначаюць:
наяўнасць адзінай і неадчужальнай тэрыторыі Рэспублікі Беларусь з яе народам, гістарычнымі і культурнымі каштоўнасцямі, вартымі свайго захавання, развіцця і абароны;
наяўнасць Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь, якая гарантуе пабудову і ўдасканаленне дэмакратычнай сацыяльнай прававой дзяржавы;
наяўнасць дзяржаўнай сімволікі Рэспублікі Беларусь, якая выражае сапраўды народныя традыцыі, мае нацыянальныя гістарычныя карані і адпавядае сучаснаму і перспектыўнаму развіццю нашай Радзімы;
адзінства народа незалежна ад этнічнай і ідэалагічнай неаднароднасці грамадства;
прыхільнасць Рэспублікі Беларусь агульначалавечым каштоўнасцям і ўсведамленне сябе паўнапраўным суб'ектам сусветнай супольнасці;
нераўнамернасць грамадскага развіцця і наяўнасць нацыянальных Узброеных Сіл практычна ва ўсіх дзяржавах свету, што не выключае магчымасці ўзброеных канфліктаў.
Гэтыя перадумовы вызначаюць патрыятызм Рэспублікі Беларусь як свет, накіраваны на ўдасканаленне і абарону сваёй дэмакратычнай сацыяльнай прававой дзяржавы і супрацоўніцтва з іншымі дзяржавамі.
Галоўнымі мэтамі патрыятычнага выхавання моладзі ў Рэспубліцы Беларусь з'яўляецца прывіццё моладзі любові да Беларусі, фарміраванне ў яе ўстойлівага жадання садзейнічаць яе працвітанню і імкненню абараняць ад ворагаў.
Для рэалізацыі гэтых мэт у дадзены момант неабходна выкананне пэўных задач, асноўнымі з якіх з'яўляюцца:
прывіццё глыбокай павагі да нацыянальнай спадчыны, традыцый, звычаяў, культуры, рэлігій народа Беларусі;
растлумачэнне Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь, якая стварае ўмовы для дэмакратыі і грамадзянскай згоды, свабоднага і годнага развіцця асобы;
прывіццё павагі да Дзяржаўнага герба і Дзяржаўнага флага Рэспублікі Беларусь, заснаванага на гераічнай і поўнай драматызму гісторыі беларускага народа;
выхаванне разумення, што пад гэтым гербам і сцягам новыя пакаленні будуць будаваць высокаразвітую Рэспубліку Беларусь, роўную сярод дзяржаў сусветнай супольнасці;
выхаванне пачуцця гонару за сваю краіну і гатоўнасці да выканання сацыяльнай ролі грамадзяніна Рэспублікі Беларусь;
выхаванне ў духу нацыянальнага ўзаемадзеяння і прыязнасці, маналітнага адзінства народа Рэспублікі Беларусь. Інтэрнацыянальнае выхаванне;
прывіццё любові і павагі да беларускай мовы як мовы карэннага насельніцтва Беларусі, рускай і іншых моў народа Рэспублікі Беларусь;
раскрыццё прыгажосці беларускай прыроды, перакананне ў неабходнасці аховы экалагічнага асяроддзя;
арганізацыя выканання абаронна-спартыўных комплексаў і нарматываў;
выхаванне павагі да Узброеных Сілаў Рэспублікі Беларусь і да абаронцы Айчыны, воіна;
фарміраванне ў юнакоў маральна-псіхалагічнай і фізічнай гатоўнасці да выканання імі канстытуцыйнага абавязку па абароне Рэспубліцы Беларусь;
перакананне ў неабходнасці для Беларусі міру і міжнароднага супрацоўніцтва.
Выхаванне грамадзянскасці і патрыятызму – гэта мэтанакіраваная і сістэматычная дзейнасць школ, вучылішчаў, тэхнікумаў, ВНУ, розных маладзёжных арганізацый і месцаў адпачынку дзяцей і падлеткаў па фарміраванні ў моладзі высокай патрыятычнай свядомасці, пачуцця вернасці сваёй Айчыне, гатоўнасці да выканання грамадзянскага абавязку і канстытуцыйных абавязкаў. інтарэсаў Радзімы. Яно накіравана на развіццё асобы, якая валодае якасцямі грамадзяніна – патрыёта Радзімы і здольна паспяхова выконваць грамадзянскія абавязкі ў мірны і ваенны час.
Дзяржаўная сімволіка Рэспублікі Беларусь
Міжнародны культурна-гуманітарны праект «Кінаурокі ў школах свету» рэалізуецца Аўтаномнай некамерцыйнай арганізацыяй «Цэнтр развіцця інтэлектуальных і творчых здольнасцяў „Інтэлрост“» (г. Санкт-Пецярбург, Расія) і накіраваны на стварэнне інавацыйнай сістэмы маральнага выхавання, якая ахоплівае ўсе ступені https://kinouroki.org ).
У раздзеле размешчаны: кароткае апісанне праекта; Палажэнне аб Міжнародным конкурсе сацыяльных практык; спасылкі на 31 кінаўрок – дзіцячыя кароткаметражныя мастацкія фільмы і метадычныя дапаможнікі да іх, прызначаныя для правядзення заняткаў па духоўна-маральным выхаванні ў школах. Фільмы праекта створаны дзякуючы ўдзелу больш як двух мільёнаў школьнікаў 52 суб'ектаў Расійскай Федэрацыі ў дабрачыннай акцыі "Кінаэкалогія".
Спасылкі на кінаўрокі (фільмы і метадычныя дапаможнікі) Міжнароднага культурна-гуманітарнага праекта «Кінаурокі ў школах свету»