Гэтая старонка была перакладзена аўтаматычна і яшчэ не праверана экспертамі.
Праграмнае забеспячэнне і тэхнічная падтрымка лічбавых прылад

Пра спецыяльнасць


Спецыяльны код 5-04-0611-04
Уступныя тэсты Канкурэнцыя другаснага пункта адукацыйнага дакумента
Спецыяльная кваліфікацыя Шэнтэр-праграматар
Форма атрымання адукацыі Дзень
Тэрмін навучання Каля: 3 гады 10 месяцаў

Мэта адукацыйнай праграмы


У адпаведнасці з OKRB 011, спецыяльнасць 5-04-0611-04 "Праграмнае забеспячэнне і тэхнічная падтрымка лічбавых прылад" ставіцца да профілю фарміравання "06. Інфармацыйныя і камунікацыйныя тэхналогіі", кірунак адукацыі "061. Інфармацыйныя і камунікацыйныя тэхналогіі", група спецыяльнасцей "0611. Ужытыя інфармацыйныя і камунікацыйныя тэхналогіі".

Асноўнай мэтай навучання з'яўляецца навучанне кампетэнтных спецыялістаў у галіне праграмнага забеспячэння і тэхнічнай падтрымкі лічбавых прылад.

Асноўныя тыпы прафесійнай дзейнасці специалиста со средним специальным образованием по специальности являются:

  • Вытворчасць вылічальных, электронных і аптычных абсталявання.
  • Камп'ютэрнае праграмаванне, кансалтынг і іншыя адпаведныя паслугі.

Аб'екты прафесійнай дзейнасці специалиста являются:

  • Працэсы і з'явы, звязаныя з праграмным забеспячэннем і тэхнічнай падтрымкай лічбавых прылад;
  • Метады і тэхналогіі для распрацоўкі і праграмавання лічбавых прылад;
  • Нарматыўныя юрыдычныя дзеянні (далей – NPA), тэхнічныя нарматыўныя прававыя акты (далей – TNPA) у галіне развіцця і вытворчасці лічбавых прылад.

Прафесійныя кампетэнцыі спецыяліста


  1. Прааналізуйце самыя агульныя філасофскія праблемы быцця, ведаў, каштоўнасцей і сэнсу жыцця як асновы для фарміравання культуры грамадзяніна і будучага спецыяліста;

  2. Прымяніць NONPA, TNPA, рэгулюючы прафесійную дзейнасць і прааналізуйце акты заканадаўства ў адпаведных прававых адносінах;

  3. Ўласныя навыкі дзелавых камунікацый, назірайце за ўмовамі для фарміравання спрыяльнага маральнага і псіхалагічнага клімату ў камандзе;

  4. Стварыць у камандзе сітуацыю ўзаемнай дапамогі, калектыўнай і асабістай адказнасці за вынікі выкананай працы;

  5. Выкарыстоўваць моўныя інструменты рускіх і беларускіх моў у практычных мерапрыемствах;

  6. Выкарыстоўвайце камунікатыўныя навыкі (успрыманне і разуменне гаворкі на вуху, размовы, чытанне, пісьмо) на замежнай мове ў галіне прафесійнай камунікацыі;

  7. Назірайце за заканадаўствам у галіне абароны насельніцтва і тэрыторый з надзвычайных сітуацый, меры бяспекі ў паўсядзённым жыцці і паўсядзённай працы;

  8. Адпавядаць патрабаванням абароны працы, патрабаваннямі пажарнай бяспекі і патрабаваннямі аховы навакольнага асяроддзя, абаронай працы і навучаннем бяспечных метадаў і метадаў працы;

  9. Удзельнічаць у мер па энергетыцы, меры аховы навакольнага асяроддзя і рацыянальнае выкарыстанне прыродных рэсурсаў;

  10. Выкарыстоўваць матэматычныя метады і алгарытмы для вырашэння прафесійных праблем;

  11. Прымяніць прыборы тэорыі верагоднасці і матэматычнай статыстыкі, каб сфармаваць здольнасць выкарыстоўваць імавернасны падыход у прафесійнай дзейнасці;

  12. Раскрываць сутнасць прадпрымальніцкай дзейнасці, асноўныя этапы арганізацыі прадпрымальніцкай дзейнасці, удзельнічаюць у аналізе эканамічнай мэтазгоднасці развіцця;

  13. Валодаць правіламі падрыхтоўкі, распрацоўкі і чытання чарцяжоў у адпаведнасці з патрабаваннямі TNPA;

  14. Вызначыць і класіфікаваць умовы і фактары, якія ствараюць небяспеку Парушэнні бяспекі інфармацыі, якія адпавядаюць патрабаванням інфармацыйнай бяспекі (TR TS 027);

  15. Выконвайце патрабаванні NPA, уключаючы TNPA, рэгуляванне сферы тэхнічнага рэгулявання, стандартызацыі і сертыфікацыі і кантролю якасці праграмнага забеспячэння, уласных метадаў і сродкаў тэхнічных вымярэнняў;

  16. Выкарыстоўвайце фізічныя асновы электратэхнікі, асноўныя законы электрычных схем пры вылічэнні пастаянных і чаргавання схем;

  17. Удзельнічаць у эксперыментальных даследаваннях электрычных схем;

  18. Валодаць прынцыпамі працы паўправадніковых прылад і прылад на аснове іх;

  19. Выкарыстоўвае метады вылічэння аналізу і сінтэзу электронных схем для розных мэтаў у прафесійнай дзейнасці;

  20. Прымяніць прылады для вымярэння параметраў пастаянных і пераменных вынікаў вымярэння току і вынікаў апрацоўкі;

  21. Валодаць прынцыпамі дзеянняў, аператыўных і тэхнічных характарыстык і ўласцівасці пасіўных і актыўных элементаў электронных прылад і сістэм;

  22. Валодаць класіфікацыяй датчыкаў і фізічнымі прынцыпамі іх рэалізацыі;

  23. Зрабіце параўнальны аналіз параметраў і эксплуатацыйныя і тэхнічныя характарыстыкі электрычных і электронных кампанентаў розных вытворцаў;

  24. Выкарыстоўвайце розныя метады распрацоўкі аналагавых прылад, метады вылічэння аналагавых электрычных схем;

  25. Выконваць патрабаванні TNPA для распрацоўкі аналагавых прылад;

  26. Выканаць аналіз і сінтэз камбінаваных схем;

  27. Мадэлюйце працу асноўных вузлоў лічбавай схемы, праверце іх прадукцыйнасць;

  28. Прымяніць архітэктурныя асаблівасці праграмуемых лагічных інтэграваных схем у распрацоўцы лічбавых прылад;

  29. Выконваць тэхнічныя патрабаванні да распрацоўкі лічбавых прылад;

  30. Ўласная архітэктура і абсталяванне ўкаранення мікракантролераў;

  31. Ствараць праграмы ў зборшчыку для лічбавых прылад;

  32. Пры падключэнні кампанентаў выкарыстоўвайце паслядоўныя і паралельныя інтэрфейсы;

  33. Прымяніць лічбавыя тэхналогіі апрацоўкі сігналаў пры прыёме і перадачы інфармацыі, уласных алгарытмаў лічбавай трансфармацыі, лічбавай апрацоўкі ў лічбавых прыладах;

  34. Уласныя існуючыя метады і алгарытмы для вырашэння праблем лічбавай апрацоўкі сігналаў;

  35. Выкарыстоўваць сучасныя метады для распрацоўкі лічбавых прылад;

  36. Пры распрацоўцы лічбавых прылад выкарыстоўвайце ўласцівасці розных элементарных баз;

  37. Прымяніць асноўныя метады алгарытмізацыі, метадаў і сродкаў атрымання, захоўвання, апрацоўкі інфармацыі пры вырашэнні прафесійных праблем;

  38. Прымяніць сучасныя мовы праграмавання з улікам рэсурсаў і магчымасцей вылічальнай сістэмы ў адпаведнасці з патрабаваннямі NPA, у тым ліку TNPA;

  39. Стварэнне і ўвядзенне баз дадзеных;

  40. Прымяніць праграмнае забеспячэнне, якое распрацоўвае лічбавыя прылады, у тым ліку на аснове праграмуемых лагічных інтэграваных схем;

  41. Выкарыстоўваць аўтаматызаваныя сістэмы дызайну для дызайну і схематычнай дакументацыі;

  42. Прымяніць сучасных інструментальных тэхнікаў пры распрацоўцы прыкладанняў у вырашэнні прафесійных праблем;

  43. Прымяніце асновы камп'ютэрных сетак і іх апаратныя кампаненты, сеткавыя мадэлі, пратаколы і прынцыпы вырашэння прафесійнай дзейнасці;

  44. Кіраваць кампанентамі камп'ютэрнай сеткі, увядзіце камп'ютэрныя сеткі;

  45. Праца з сеткавымі пратаколамі розных узроўняў. Наладзьце, наладзьце кампаненты кампутарнай сеткі;

  46. Выберыце мікракантролер для пэўнага лічбавага прылады;

  47. Распрацаваць праграму кіравання мікракантролерам у інтэграваным асяроддзі распрацоўкі;

  48. Праводзіць тэставанне і адладку праграмы кіравання мікракантролерам;

  49. Выкарыстоўвайце архітэктурныя асаблівасці праграмуемых лагічных інтэграваных схем, метадаў і сродкаў распрацоўкі лічбавых прылад на аснове іх у вырашэнні прафесійных праблем;

  50. Выкарыстоўваць сучасныя дызайнерскія мовы на аснове праграмуемых лагічных інтэграваных схем;

  51. Прымяніць абсталяванне і праграмнае забеспячэнне для распрацоўкі праграмуемых лагічных інтэграваных схем праграмнага забеспячэння;

  52. Выконваць заканадаўства аб працы;

  53. Уласныя веды пра тыпы аб'ектаў інтэлектуальнай уласнасці і метадаў іх распрацоўкі, выкарыстання і абароны, увядзенні вынаходніцтваў або прапаноў па рацыяналізацыі;

  54. Выканайце працу адной або некалькіх прафесій рабочых у адпаведнасці з выпускам 1 ETKS, выпускам 2 ETKS, выпуску 21 ETKS.

Праграма


Праграма


п/п

Імёны модуляў, акадэмічных прадметаў, Практыка

усе

уключаючы

па лабараторыі,
Практычныя заняткі

Для дызайну курса

1.

Модуль "Камунікатыўная культура"

330

250

1.1.

Гісторыя беларускай дзяржаўнасці

54

12

1.2.

Асновы закона

54

16

1.3.

Метады зносін і асновы камандзіра

72

72

1.4.

Беларуская мова (прафесійны слоўнікавы запас)

20

20

1.5.

Замежная мова (прафесійны слоўнікавы запас)

130

130

2.

Модуль "бяспека жыцця"

122

20

2.1.

Абарона насельніцтва і тэрыторыі ад надзвычайных сітуацый

22

4

2.2.

Абарона працы

60

14

2.3.

Абарона навакольнага асяроддзя і захаванне энергіі

40

2

3.

Модуль "Матэматычны"

252

120

3.1.

Матэматыка ў галіне прафесійнай дзейнасці

190

94

3.2.

Тэорыя верагоднасцей і матэматычная статыстыка

62

26

4.

Модуль "Прадпрымальніцкая дзейнасць і кіраванне праектамі"

96

38

4.1.

Прадпрымальніцкая дзейнасць і кіраванне праектамі

96

38

16

5.

Модуль "Агульны"

346

138

5.1.

Інжынерная графіка

60

60

5.2.

Стандартызацыя і сертыфікацыя

50

10

5.3.

Асновы інфармацыйнай бяспекі

36

8

5.4.

Тэарэтычныя асновы электратэхнікі

100

30

5.5.

Асновы электронікі

100

30

6.

Модуль "схематычны"

458

260

6.1.

Электрычныя і электронныя кампаненты прылад і сістэм

68

24

6.2.

Электрычныя вымярэнні

62

38

6.3.

Адукацыйная практыка "Электра вымярэнне"

36

36

6.4.

Аналагавая схема

100

40

6.5.

Лічбавая схема

120

50

20

6.6.

Адукацыйная практыка "схематэхнічная"

72

72

7.

Модуль "Абсталяванне лічбавых прылад"

630

446

7.1.

Мікракантролеры

90

32

7.2.

Лічбавая апрацоўка сігналаў

80

24

7.3.

Асновы для распрацоўкі лічбавых прылад

100

46

7.4.

Адукацыйная практыка "Электра -радыямант"

72

72

7.5.

Адукацыйная практыка "для атрымання кваліфікацыі рабочага"

288

288

8.

Модуль "Інфармацыйныя тэхналогіі і праграмаванне"

534

302

8.1.

Асновы алгарытмізацыі і праграмавання

170

80

20

8.2.

Базы дадзеных

82

50

8.3.

Інструментальнае праграмнае забеспячэнне

112

64

8.4.

Аўтаматызаваныя сістэмы дызайну

84

58

8.5.

Кампутарныя сеткі

90

50

9.

Модуль "Праграмаванне лічбавых прылад"

380

268

9.1.

Праграмуемыя лагічныя інтэграваныя схемы

104

54

9.2.

Праграмаванне мікракантролераў

132

70

20

9.3.

Адукацыйная практыка "Праграмаванне лічбавых прылад"

144

144

10.

Модуль "Прадукцыйная практыка"

432

432

10.1.

Тэхналагічны

288

288

10.2.

Аплачаны загадзя

144

144

​​​

Адукацыйны працэс забяспечвае кваліфікацыю спецыялізаванага "схематычна-праграміста" і адной з кваліфікацый працоўнага "Усталявальніка электроннага абсталявання і прылад", "Электронны аператар камп'ютэраў (асабістыя электронныя кампутары)", "Абсталютны і праграмны касцюм".

Канчатковая сертыфікацыя ажыццяўляецца ў выглядзе абароны дыпломнага праекта.