Гэтая старонка была перакладзена аўтаматычна і яшчэ не праверана экспертамі.
Увага! Набор на спецыяльнасць больш не ажыццяўляецца.
Код спецыяльнасці | 2–40 01 01 34 |
Уступныя іспыты | конкурс сярэдняга бала дакумента аб адукацыі |
Кваліфікацыя спецыяліста | тэхнік-праграміст |
Форма атрымання адукацыі | дзённая, завочная |
Тэрмін навучання | ОСО: 2 гады 10 месяцаў, ОБО: 3 гады 10 месяцаў |
Праграмаваць на базавых мовах: C , С
Распрацоўваць і тэсціраваць праграмнае забеспячэнне
Распрацоўваць Front-end і Back-end
Ствараць дэсктопныя і Internet-прыкладанні
Ствараць 3D-мадэлі і дызайны інтэрфейсаў
Ствараць базы даных і працаваць у сістэмах кіравання базамі даных
Адміністраваць кампутарныя сеткі
Абараняць камп'ютарную інфармацыю
Формай падагульняючай атэстацыі вучняў з'яўляецца абарона дыпломнага праекта.
Па меры развіцця метадаў і сродкаў інфармацыйных тэхналогій вышэйназваныя сродкі могуць удасканальвацца, могуць з'явіцца новыя перспектыўныя сродкі, якія і будуць аб'ектамі вывучэння і выкарыстання. Для дасягнення вышэйназваных задач ёсць наступныя магчымасці:
Матэрыяльна – тэхнічнае забеспячэнне . Для правядзення лабараторна-практычных заняткаў выкарыстоўваюцца 7 камп'ютарных класаў, кожны з якіх складаецца з 12-ці ПЭВМ аб'яднаных у лакальныя вылічальныя сеткі з выхадам у глабальную сетку Internet. Гэта дае магчымасць доступу практычна да вельмі вялізнага аб'ёму інфармацыі і, такім чынам, дазваляе больш поўна і якасна забяспечваць навучальны працэс.
Праграмна – інфармацыйнае забеспячэнне . Вышэйназваныя сродкі праграмна-інфармацыйнага забеспячэння маюцца ў кампутарных класах, што дазваляе ў поўнай меры выконваць навучальны працэс з улікам сучасных запатрабаванняў грамадства.
Арганізацыйна – метадычнае забеспячэнне . Для выканання навучальнага працэсу выкарыстоўваюцца метадычныя дапаможнікі, інструкцыі, рэкамендацыі, а таксама падручнікі, навучальныя дапаможнікі, даведнікі і іншая літаратура, якая ёсць у бібліятэцы каледжа. Распрацаваны і распрацоўваюцца электронныя вучэбна-метадычныя комплексы для больш якаснага навучання і выкарыстоўваюцца ў якасці дапаўнення і пашырэння магчымасцей навучання, функцыянуе сістэма электроннага навучання на базе платформы LMS Moodle.
Кадравае забеспячэнне . Для паспяховай і якаснай падрыхтоўкі спецыялістаў працуюць выкладчыкі, якія маюць вышэйшую адукацыю і педагагічны стаж у галіне інфарматыкі і праграмнага забеспячэння інфармацыйных тэхналогій.
Пасля заканчэння Мінскага радыётэхнічнага каледжа выпускнікі маюць магчымасць атрымаць вышэйшую адукацыю ў скарочаны тэрмін па роднасных спецыяльнасцях па выніках здачы ўнутраных уступных іспытаў устаноў вышэйшай адукацыі ў адпаведнасці з пастановай.
У адпаведнасці з АКРБ 011 спецыяльнасць 2-40 01 01 "Праграмнае забеспячэнне інфармацыйных тэхналогій" адносіцца да профілю адукацыі "Тэхніка і тэхналогіі", напрамку адукацыі "Інфарматыка і вылічальная тэхніка", групе спецыяльнасцей "Праграмныя і матэматычныя сродкі".
Асноўная мэта навучання – падрыхтоўка кампетэнтных спецыялістаў у галіне распрацоўкі і эксплуатацыі праграмнага забеспячэння сістэм апрацоўкі інфармацыі ў розных сферах дзейнасці.
Асноўнымі відамі прафесійнай дзейнасці спецыяліста з сярэдняй спецыяльнай адукацыяй па спецыяльнасці з'яўляюцца:
вытворча-тэхналагічная;
арганізацыйна-вытворчая;
камунікатыўная.
Аб'ектамі прафесійнай дзейнасці спецыяліста з'яўляюцца:
вылічальныя сістэмы (кампутарныя сістэмы);
праграмнае забеспячэнне кампутарных сістэм (праграмы, праграмныя комплексы і сістэмы);
сістэмы і тэхналогіі распрацоўкі праграмнага забеспячэння;
суправаджальная дакументацыя па распрацоўцы праграмнага забеспячэння.
Праектаванне і рэалізацыя праграмных сродкаў для рашэння вытворча-тэхналагічных задач з улікам рэсурсаў вылічальнай сістэмы;
Адладка і тэсціраванне як асобных модуляў, так і ўсяго праграмнага сродку ў цэлым;
Мадыфікацыя асобных кампанент праграмнага забеспячэння;
Павышэнне якасці і надзейнасці распрацоўванага праграмнага сродку;
Забеспячэнне неабходнага ўзроўню абароны кампутарнай інфармацыі;
Выкананне аперацый тэхналагічнага працэсу апрацоўкі інфармацыі;
Распрацоўка і афармленне дакументацыі на створаныя праграмныя сродкі;
Удзел у планаванні дзейнасці падраздзялення; пошук і апрацоўка інфармацыі з ужываннем сучасных кампутарных тэхналогій;
Інсталяцыя, настройка і абслугоўванне праграмнага забеспячэння камп'ютэрных сістэм;
Эксплуатацыя кампутарных сістэм;
Складанне і афармленне дзелавой дакументацыі;
Выкананне патрабаванняў па ахове працы і патрабаванняў па забеспячэнні пажарнай бяспекі;
Выкананне патрабаванняў санітарных норм і правіл, а таксама гігіенічных нарматываў пры арганізацыі вытворчага працэсу;
Забеспячэнне выканання патрабаванняў па энергазберажэнні;
Аказанне кансультацыйнай падтрымкі ў частцы эксплуатацыі кампутарных сістэм;
Выдача вытворчых заданняў рабочым, правядзенне інструктажоў;
Выкананне работ па адной або некалькіх прафесіях рабочых.
У ходзе навучання будуць вывучаны наступныя кампаненты, цыклы, навучальныя дысцыпліны:
Не п/п | Назвы модуляў, вучэбных прадметаў, практыкі | усяго | у тым ліку | |
|
|
| на лабараторныя, практычныя заняткі | на курсавое праектаванне |
1. | Агульнаадукацыйны кампанент |
|
|
|
1.1. | Сацыяльна-гуманітарны цыкл | 644 | 158 |
|
1.1.1 | Беларуская мова | 72 | 44 |
|
1.1.2 | Беларуская літаратура | 78 |
|
|
1.1.3 | Руская мова | 72 | 44 |
|
1.1.4 | Руская літаратура | 78 |
|
|
1.1.5 | Замежная мова | 158 | 158 |
|
1.1.6 | Гісторыя Беларусі | 82 |
|
|
1.1.7 | Сусветная гісторыя | 52 |
|
|
1.1.8 | Грамадазнаўства | 52 |
|
|
1,2 | Натуральна-матэматычны цыкл | 720 | 105 |
|
1.2.1 | Матэматыка | 240 |
|
|
1.2.2 | Інфарматыка | 48 | 48 |
|
1.2.3 | Фізіка | 108 | 10 |
|
1.2.4 | Астраномія | 34 | 3 |
|
1.2.5. | Хімія | 106 | 8 |
|
1.2.6 | Біялогія | 106 | 18 |
|
1.2.7 | Геаграфія | 78 | 18 |
|
1.3. | Фізічная культура і здароўе | 238 |
|
|
1.4. | Дапрызыўная (медыцынская) падрыхтоўка | 74 | 28 |
|
1.5. | Абарона насельніцтва і тэрыторый ад надзвычайных сітуацый | 22 | 4 |
|
1.6. | Асновы права | 40 | 16 |
|
1.7. | Асновы сацыяльна-гуманітарных навук | 36 | 12 |
|
2. | Прафесійны кампанент |
|
|
|
2.1. | Агульнапрафесійны цыкл | 1158 | 646 | 20 |
2.1.1 | Асновы інжынернай графікі | 40 | 40 |
|
2.1.2 | Матэматыка | 190 | 94 |
|
2.1.3 | Асновы алгарытмізацыі і праграмавання | 190 | 86 | 20 |
2.1.4 | Тэорыя верагоднасцяў і матэматычная статыстыка | 62 | 26 |
|
2.1.5 | Арыфметыка-лагічныя асновы вылічальнай тэхнікі | 106 | 48 |
|
2.1.6 | Інструментальнае праграмнае забеспячэнне | 112 | 64 |
|
2.1.7 | Стандартызацыя і сертыфікацыя праграмнага забеспячэння | 40 | 12 |
|
2.1.8 | Ахова працы | 60 | 14 |
|
2.1.9 | Ахова навакольнага асяроддзя і энергазберажэнне | 40 | 2 |
|
2.1.10 | Асновы прадпрымальніцкай дзейнасці і кіравання праектамі | 96 | 38 |
|
2.1.11 | Тэхніка камунікацыі і асновы камандаўтварэння | 72 | 72 |
|
2.1.12 | Беларуская мова (прафесійная лексіка) | 20 | 18 |
|
2.1.13 | Замежная мова (прафесійная лексіка) | 130 | 130 |
|
2.2 | Спецыяльны цыкл | 1210 | 626 | 40 |
2.2.1 | Канструяванне праграм і мовы праграмавання | 176 | 84 | 20 |
2.2.2 | Базы дадзеных і сістэмы кіравання базамі дадзеных | 176 | 80 | 20 |
2.2.3 | Тэхналогія распрацоўкі праграмнага забеспячэння | 144 | 68 |
|
2.2.4 | Тэставанне праграмнага забеспячэння | 100 | 60 |
|
2.2.5 | Абарона кампутарнай інфармацыі | 96 | 40 |
|
2.2.6 | Кампутарныя сеткі | 114 | 60 |
|
2.2.7 | Праграмныя сродкі стварэння Інтэрнэт-прыкладанняў | 114 | 64 |
|
| Навучальныя дысцыпліны па выбары ўстановы адукацыі | 290 | 170 |
|
2.2.8 | Прыкладное праграмнае забеспячэнне | 96 | 64 |
|
2.2.9 | Вэб-дызайн прыкладанняў | 48 | 28 |
|
2.2.10 | Асновы паралельнага праграмавання | 98 | 58 |
|
2.2.11 | Аперацыйныя сістэмы | 48 | 20 |
|
2.3. | Цыкл спецыялізацыі | 300 | 172 |
|
2.3.1 | Матэматычнае мадэляванне | 100 | 50 |
|
2.3.2 | Аптымізацыя і прасоўванне сайтаў | 56 | 32 |
|
2.3.3 | Трохмернае мадэляванне | 96 | 60 |
|
2.3.4 | Вэб-праграмаванне на баку сервера | 48 | 30 |
|
| Кампанент «Практыка» | 34 тыдня |
|
|
1. | Навучальная | 22 тыдня |
|
|
1.1 | Па праграмаванні | 6 тыдняў |
|
|
1,2 | Па распрацоўцы і суправаджэнні праграмнага забеспячэння | 6 тыдняў |
|
|
1,3 | Па вэб-праграмаванні | 2 тыдня |
|
|
1,4 | Для атрымання кваліфікацыі працоўнага | 8 тыдняў |
|
|
2. | Вытворчая | 12 тыдняў |
|
|
2.1 | Тэхналагічная | 8 тыдняў |
|
|
2.2 | Праддыпломная | 4 тыдня |
|
|
Адукацыйны працэс забяспечвае атрыманне кваліфікацыі спецыяліста "Тэхнік-праграміст" і адной кваліфікацыі рабочага "Аператар электронных вылічальных машын" 5-6 разраду.
Выніковая атэстацыя праводзіцца ў форме абароны дыпломнага праекту.
Сферай прафесійнай дзейнасці спецыяліста з'яўляюцца арганізацыі розных форм уласнасці:
ААТ «МВАВТ», Мінская цэнтральная мытня, Інспекцыя па падатках і зборах, ЗТАА «ЭПАМ Сістэмз», ТАА «ЯндэксБел», ТАА «Эксадэл», ЗТАА «АйціСофт», Мінбудархітэктуры, ТАА «Керамін», ТАА «ПРАФІСЭРВ», СТАА « ГеймСтрым», ТАА «НАНАТЭХ», СЗАТ «ЭНЕРГА-АІЛ», ТАА «Аб'яднаныя сеткі», «Itransition», «iTechArt Group», ТАА «Фабрыка інавацый і рашэнняў», КУП «Цэнтр інфармацыйных тэхналогій», іншых IT-кампаніях, банках , інфармацыйна-аналітычных цэнтрах устаноў, іншых арганізацыях і інш.