Гэтая старонка была перакладзена аўтаматычна і яшчэ не праверана экспертамі.
Праграмнае забеспячэнне інфармацыйных тэхналогій

Увага! Набор на спецыяльнасць больш не ажыццяўляецца.

Аб спецыяльнасці


Код спецыяльнасці 2–40 01 01 34
Уступныя іспыты конкурс сярэдняга бала дакумента аб адукацыі
Кваліфікацыя спецыяліста тэхнік-праграміст
Форма атрымання адукацыі дзённая, завочная
Тэрмін навучання ОСО: 2 гады 10 месяцаў,
ОБО: 3 гады 10 месяцаў

З намі ты навучышся


Праграмаваць на базавых мовах: C , С

Распрацоўваць і тэсціраваць праграмнае забеспячэнне

Распрацоўваць Front-end і Back-end

Ствараць дэсктопныя і Internet-прыкладанні

Ствараць 3D-мадэлі і дызайны інтэрфейсаў

Ствараць базы даных і працаваць у сістэмах кіравання базамі даных

Адміністраваць кампутарныя сеткі

Абараняць камп'ютарную інфармацыю

Вучэбная праца


Чытаемыя прадметы:

  1. Базы даных і сістэмы кіравання базамі даных
  2. Вэб-дызайн прыкладанняў
  3. Вэб-праграмаванне на баку сервера
  4. Абарона кампутарнай інфармацыі
  5. Інструментальнае праграмнае забеспячэнне
  6. інфарматыка
  7. Кампутарныя сеткі
  8. Канструяванне праграм і мовы праграмавання
  9. Матэматычнае мадэляванне
  10. Асновы алгарытмізацыі і праграмавання
  11. Асновы паралельнага праграмавання
  12. Аптымізацыя і прасоўванне сайтаў
  13. Праграмныя сродкі стварэння Internet-прыкладанняў
  14. Прыкладное праграмнае забеспячэнне
  15. Стандартызацыя і сертыфікацыя праграмнага забеспячэння
  16. Тэхналогія распрацоўкі праграмнага забеспячэння
  17. Тэхналогія праграмавання
  18. Трохмернае мадэляванне

Практыкі навучэнцаў


  1. Практыка для атрымання кваліфікацыі рабочага "Аператар Электронна-вылічальных машын"
  2. Практыка па праграмаванні
  3. Практыка па распрацоўцы і суправаджэнні праграмнага забеспячэння
  4. Практыка па вэб-праграмаванні
  5. Тэхналагічная практыка
  6. Пераддыпломная практыка

Формай падагульняючай атэстацыі вучняў з'яўляецца абарона дыпломнага праекта.

Па меры развіцця метадаў і сродкаў інфармацыйных тэхналогій вышэйназваныя сродкі могуць удасканальвацца, могуць з'явіцца новыя перспектыўныя сродкі, якія і будуць аб'ектамі вывучэння і выкарыстання. Для дасягнення вышэйназваных задач ёсць наступныя магчымасці:

  1. Матэрыяльна тэхнічнае забеспячэнне . Для правядзення лабараторна-практычных заняткаў выкарыстоўваюцца 7 камп'ютарных класаў, кожны з якіх складаецца з 12-ці ПЭВМ аб'яднаных у лакальныя вылічальныя сеткі з выхадам у глабальную сетку Internet. Гэта дае магчымасць доступу практычна да вельмі вялізнага аб'ёму інфармацыі і, такім чынам, дазваляе больш поўна і якасна забяспечваць навучальны працэс.

  2. Праграмна інфармацыйнае забеспячэнне . Вышэйназваныя сродкі праграмна-інфармацыйнага забеспячэння маюцца ў кампутарных класах, што дазваляе ў поўнай меры выконваць навучальны працэс з улікам сучасных запатрабаванняў грамадства.

  3. Арганізацыйна метадычнае забеспячэнне . Для выканання навучальнага працэсу выкарыстоўваюцца метадычныя дапаможнікі, інструкцыі, рэкамендацыі, а таксама падручнікі, навучальныя дапаможнікі, даведнікі і іншая літаратура, якая ёсць у бібліятэцы каледжа. Распрацаваны і распрацоўваюцца электронныя вучэбна-метадычныя комплексы для больш якаснага навучання і выкарыстоўваюцца ў якасці дапаўнення і пашырэння магчымасцей навучання, функцыянуе сістэма электроннага навучання на базе платформы LMS Moodle.

  4. Кадравае забеспячэнне . Для паспяховай і якаснай падрыхтоўкі спецыялістаў працуюць выкладчыкі, якія маюць вышэйшую адукацыю і педагагічны стаж у галіне інфарматыкі і праграмнага забеспячэння інфармацыйных тэхналогій.

Пасля заканчэння Мінскага радыётэхнічнага каледжа выпускнікі маюць магчымасць атрымаць вышэйшую адукацыю ў скарочаны тэрмін па роднасных спецыяльнасцях па выніках здачы ўнутраных уступных іспытаў устаноў вышэйшай адукацыі ў адпаведнасці з пастановай.

Мэта адукацыйнай праграмы


У адпаведнасці з АКРБ 011 спецыяльнасць 2-40 01 01 "Праграмнае забеспячэнне інфармацыйных тэхналогій" адносіцца да профілю адукацыі "Тэхніка і тэхналогіі", напрамку адукацыі "Інфарматыка і вылічальная тэхніка", групе спецыяльнасцей "Праграмныя і матэматычныя сродкі".

Асноўная мэта навучання – падрыхтоўка кампетэнтных спецыялістаў у галіне распрацоўкі і эксплуатацыі праграмнага забеспячэння сістэм апрацоўкі інфармацыі ў розных сферах дзейнасці.

Асноўнымі відамі прафесійнай дзейнасці спецыяліста з сярэдняй спецыяльнай адукацыяй па спецыяльнасці з'яўляюцца:

  • вытворча-тэхналагічная;

  • арганізацыйна-вытворчая;

  • камунікатыўная.

Аб'ектамі прафесійнай дзейнасці спецыяліста з'яўляюцца:

  • вылічальныя сістэмы (кампутарныя сістэмы);

  • праграмнае забеспячэнне кампутарных сістэм (праграмы, праграмныя комплексы і сістэмы);

  • сістэмы і тэхналогіі распрацоўкі праграмнага забеспячэння;

  • суправаджальная дакументацыя па распрацоўцы праграмнага забеспячэння.

Прафесійныя кампетэнцыі спецыяліста


  • Праектаванне і рэалізацыя праграмных сродкаў для рашэння вытворча-тэхналагічных задач з улікам рэсурсаў вылічальнай сістэмы;

  • Адладка і тэсціраванне як асобных модуляў, так і ўсяго праграмнага сродку ў цэлым;

  • Мадыфікацыя асобных кампанент праграмнага забеспячэння;

  • Павышэнне якасці і надзейнасці распрацоўванага праграмнага сродку;

  • Забеспячэнне неабходнага ўзроўню абароны кампутарнай інфармацыі;

  • Выкананне аперацый тэхналагічнага працэсу апрацоўкі інфармацыі;

  • Распрацоўка і афармленне дакументацыі на створаныя праграмныя сродкі;

  • Удзел у планаванні дзейнасці падраздзялення; пошук і апрацоўка інфармацыі з ужываннем сучасных кампутарных тэхналогій;

  • Інсталяцыя, настройка і абслугоўванне праграмнага забеспячэння камп'ютэрных сістэм;

  • Эксплуатацыя кампутарных сістэм;

  • Складанне і афармленне дзелавой дакументацыі;

  • Выкананне патрабаванняў па ахове працы і патрабаванняў па забеспячэнні пажарнай бяспекі;

  • Выкананне патрабаванняў санітарных норм і правіл, а таксама гігіенічных нарматываў пры арганізацыі вытворчага працэсу;

  • Забеспячэнне выканання патрабаванняў па энергазберажэнні;

  • Аказанне кансультацыйнай падтрымкі ў частцы эксплуатацыі кампутарных сістэм;

  • Выдача вытворчых заданняў рабочым, правядзенне інструктажоў;

  • Выкананне работ па адной або некалькіх прафесіях рабочых.

Навучальны план

У ходзе навучання будуць вывучаны наступныя кампаненты, цыклы, навучальныя дысцыпліны:

.

Не п/п

Назвы модуляў, вучэбных прадметаў,

практыкі

усяго

у тым ліку

на лабараторныя,

практычныя заняткі

на курсавое праектаванне

1.

Агульнаадукацыйны кампанент

1.1.

Сацыяльна-гуманітарны цыкл

644

158

1.1.1

Беларуская мова

72

44

1.1.2

Беларуская літаратура

78

1.1.3

Руская мова

72

44

1.1.4

Руская літаратура

78

1.1.5

Замежная мова

158

158

1.1.6

Гісторыя Беларусі

82

1.1.7

Сусветная гісторыя

52

1.1.8

Грамадазнаўства

52

1,2

Натуральна-матэматычны цыкл

720

105

1.2.1

Матэматыка

240

1.2.2

Інфарматыка

48

48

1.2.3

Фізіка

108

10

1.2.4

Астраномія

34

3

1.2.5.

Хімія

106

8

1.2.6

Біялогія

106

18

1.2.7

Геаграфія

78

18

1.3.

Фізічная культура і здароўе

238

1.4.

Дапрызыўная (медыцынская) падрыхтоўка

74

28

1.5.

Абарона насельніцтва і тэрыторый ад надзвычайных сітуацый

22

4

1.6.

Асновы права

40

16

1.7.

Асновы сацыяльна-гуманітарных навук

36

12

2.

Прафесійны кампанент

2.1.

Агульнапрафесійны цыкл

1158

646

20

2.1.1

Асновы інжынернай графікі

40

40

2.1.2

Матэматыка

190

94

2.1.3

Асновы алгарытмізацыі і праграмавання

190

86

20

2.1.4

Тэорыя верагоднасцяў і матэматычная статыстыка

62

26

2.1.5

Арыфметыка-лагічныя асновы вылічальнай тэхнікі

106

48

2.1.6

Інструментальнае праграмнае забеспячэнне

112

64

2.1.7

Стандартызацыя і сертыфікацыя праграмнага забеспячэння

40

12

2.1.8

Ахова працы

60

14

2.1.9

Ахова навакольнага асяроддзя і энергазберажэнне

40

2

2.1.10

Асновы прадпрымальніцкай дзейнасці і кіравання праектамі

96

38

2.1.11

Тэхніка камунікацыі і асновы камандаўтварэння

72

72

2.1.12

Беларуская мова (прафесійная лексіка)

20

18

2.1.13

Замежная мова (прафесійная лексіка)

130

130

2.2

Спецыяльны цыкл

1210

626

40

2.2.1

Канструяванне праграм і мовы праграмавання

176

84

20

2.2.2

Базы дадзеных і сістэмы кіравання базамі дадзеных

176

80

20

2.2.3

Тэхналогія распрацоўкі праграмнага забеспячэння

144

68

2.2.4

Тэставанне праграмнага забеспячэння

100

60

2.2.5

Абарона кампутарнай інфармацыі

96

40

2.2.6

Кампутарныя сеткі

114

60

2.2.7

Праграмныя сродкі стварэння Інтэрнэт-прыкладанняў

114

64

Навучальныя дысцыпліны па выбары ўстановы адукацыі

290

170

2.2.8

Прыкладное праграмнае забеспячэнне

96

64

2.2.9

Вэб-дызайн прыкладанняў

48

28

2.2.10

Асновы паралельнага праграмавання

98

58

2.2.11

Аперацыйныя сістэмы

48

20

2.3.

Цыкл спецыялізацыі

300

172

2.3.1

Матэматычнае мадэляванне

100

50

2.3.2

Аптымізацыя і прасоўванне сайтаў

56

32

2.3.3

Трохмернае мадэляванне

96

60

2.3.4

Вэб-праграмаванне на баку сервера

48

30

Кампанент «Практыка»

34 тыдня

1.

Навучальная

22 тыдня

1.1

Па праграмаванні

6 тыдняў

1,2

Па распрацоўцы і суправаджэнні праграмнага забеспячэння

6 тыдняў

1,3

Па вэб-праграмаванні

2 тыдня

1,4

Для атрымання кваліфікацыі працоўнага

8 тыдняў

2.

Вытворчая

12 тыдняў

2.1

Тэхналагічная

8 тыдняў

2.2

Праддыпломная

4 тыдня

Адукацыйны працэс забяспечвае атрыманне кваліфікацыі спецыяліста "Тэхнік-праграміст" і адной кваліфікацыі рабочага "Аператар электронных вылічальных машын" 5-6 разраду.

Выніковая атэстацыя праводзіцца ў форме абароны дыпломнага праекту.

Сферай прафесійнай дзейнасці спецыяліста з'яўляюцца арганізацыі розных форм уласнасці:

ААТ «МВАВТ», Мінская цэнтральная мытня, Інспекцыя па падатках і зборах, ЗТАА «ЭПАМ Сістэмз», ТАА «ЯндэксБел», ТАА «Эксадэл», ЗТАА «АйціСофт», Мінбудархітэктуры, ТАА «Керамін», ТАА «ПРАФІСЭРВ», СТАА « ГеймСтрым», ТАА «НАНАТЭХ», СЗАТ «ЭНЕРГА-АІЛ», ТАА «Аб'яднаныя сеткі», «Itransition», «iTechArt Group», ТАА «Фабрыка інавацый і рашэнняў», КУП «Цэнтр інфармацыйных тэхналогій», іншых IT-кампаніях, банках , інфармацыйна-аналітычных цэнтрах устаноў, іншых арганізацыях і інш.