Гэтая старонка была перакладзена аўтаматычна і яшчэ не праверана экспертамі.
Код спецыяльнасці | 5-04-0713-09 |
Уступныя іспыты | конкурс сярэдняга бала дакумента аб адукацыі |
Кваліфікацыя спецыяліста | тэхнік-тэхнолаг |
Форма атрымання адукацыі | дзённая |
Тэрмін навучання | АБО: 3 гады 10 месяцаў |
У адпаведнасці з АКРБ 011 спецыяльнасць 5-04-0713-09 «Вытворчасць вырабаў мікра- і нанаэлектронікі» (далей – спецыяльнасць) адносіцца да профілю адукацыі «07. Інжынерныя, апрацоўчыя і будаўнічыя галіны», кірунку адукацыі «071. Інжынерыя і інжынерная справа», групе спецыяльнасцяў «0713. Электроніка і аўтаматызацыя».
Асноўная мэта навучання – падрыхтоўка кампетэнтных спецыялістаў у галіне вытворчасці вырабаў мікра- і нанаэлектронікі.
Асноўным відам прафесійнай дзейнасці спецыяліста з сярэдняй спецыяльнай адукацыю па спецыяльнасці ў адпаведнасці з АКРБ 005 з'яўляецца 2611 Вытворчасць электронных элементаў.
Аб'ектамі прафесійнай дзейнасці спецыяліста з'яўляюцца:
тэхналагічныя працэсы вытворчасці вырабаў мікра- і нанаэлектронікі;
матэрыялы, якія прымяняюцца пры вытворчасці вырабаў мікра- і нанаэлектронікі;
канструктарская, тэхналагічная і іншая дакументацыя, якая выкарыстоўваецца ў працэсе вытворчасці і кантролю якасці вырабу мікра- і нанаэлектронікі;
нарматыўныя прававыя акты (далей – НПА), тэхнічныя нарматыўныя прававыя акты (далей – ТНПА), якія рэгламентуюць прафесійную дзейнасць.
Выпускнік павінен валодаць наступнымі ўніверсальнымі кампетэнцыямі:
валодаць культурай мыслення, быць здольным да ўспрымання, абагульнення і аналізу светапоглядных і псіхолага-педагагічных праблем у сферы міжасобасных адносін і прафесійнай дзейнасці;
валодаць ведамі аб гісторыі станаўлення і развіцця беларускай дзяржаўнасці;
аналізаваць асноўныя катэгорыі, паняцці і дасягненні, якія характарызуюць узровень гістарычнага развіцця прававой культуры;
захоўваць правы і абавязкі грамадзяніна, звяртацца да актаў заканадаўства ў розных жыццёвых сітуацыях, арганізоўваць і ўдзельнічаць у грамадска значнай дзейнасці;
валодаць прынцыпамі і метадамі дзелавых камунікацый, аналізаваць канфліктныя сітуацыі;
валодаць базавымі навыкамі камунікацыі ў вуснай і пісьмовай формах на рускай і беларускай мовах для вырашэння задач міжасобаснага і міжкультурнага ўзаемадзеяння і прафесійных задач;
валодаць базавымі навыкамі камунікацыі ў вуснай і пісьмовай формах на замежнай мове для фарміравання прафесійнай іншамоўнай камунікатыўнай кампетэнцыі ў сферы прафесійных зносін;
выконваць нормы здаровага ладу жыцця, выконваць патрабаванні, якія прад'яўляюцца да грамадзяніна ў галіне абароны насельніцтва і тэрыторый ад надзвычайных сітуацый;
патрабаванні па ахове працы, патрабаванні па забеспячэнні пажарнай бяспекі і патрабаванні ў галіне аховы навакольнага асяроддзя;
выкарыстоўваць базавыя праграмныя рашэнні і глабальную камп'ютарную сетку Інтэрнэт у прафесійных мэтах на аснове ацэнкі дакладнасці інфармацыі, прымяняць лічбавыя тэхналогіі для стварэння і прадстаўлення інфармацыі;
удзельнічаць у распрацоўцы і рэалізацыі бізнес-плана арганізацыі, знаходзіць магчымасці для прафесійнага развіцця.
У рамках выканання працоўных функцый выпускнік павінен валодаць наступнымі прафесійнымі кампетэнцыямі (далей – ПК):
аналізаваць найбольш агульныя філасофскія праблемы быцця, пазнання, каштоўнасцей і сэнсу жыцця як асновы фарміравання культуры грамадзяніна і будучага спецыяліста;
прымяняць НПА, ТНПА, якія рэгламентуюць прафесійную дзейнасць, і аналізаваць акты заканадаўства ў адпаведных праваадносінах;
валодаць навыкамі дзелавых камунікацый, выконваць умовы для фарміравання спрыяльнага маральна-псіхалагічнага клімату ў калектыве, удзельнічаць у планаванні дзейнасці падраздзялення і прымяняць метады эфектыўнай камунікацыі;
выкарыстоўваць моўныя сродкі рускай і беларускай моў у практычнай дзейнасці;
выкарыстоўваць камунікатыўныя ўменні (успрыманне і разуменне маўлення на слых, гаварэнне, чытанне, пісьмо) на замежнай мове ў сферы прафесійных зносін;
выконваць заканадаўства ў галіне аховы насельніцтва і тэрыторый ад надзвычайных сітуацый, меры бяспекі ў побыце і паўсядзённай працоўнай дзейнасці;
выконваць патрабаванні па ахове працы, патрабаванні па забеспячэнні пажарнай бяспекі і патрабаванні ў галіне аховы навакольнага асяроддзя, праводзіць інструктаж па ахове працы і навучанне бяспечным метадам і прыёмам працы;
валодаць метадамі даследавання паверхневых і аб'ёмных уласцівасцей цвёрдых цел, вымяраць электрычныя і электрафізічныя параметры актыўных элементаў;
выкарыстоўваць электрафізічныя параметры паўправаднікоў пры практычнай рэалізацыі інтэгральных структур;
разлічваць параметры і характарыстыкі элементаў функцыянальнай мікраэлектронікі, выкарыстоўваць іх для рэалізацыі практычных задач;
праводзіць эканамічныя разлікі паказчыкаў аналізу эфектыўнасці выкарыстання і ўкаранення прапанаваных рашэнняў прафесійных задач, разбірацца ў асновах прадпрымальніцкай дзейнасці;
выкарыстоўваць матэматычныя метады і алгарытмы для рашэння прафесійных задач;
выконваць пабудову чарцяжоў і схем, розных прасторавых фігур на плоскасці ў адпаведнасці з патрабаваннямі ТНПА;
вызначаць і класіфікаваць умовы і фактары, якія ствараюць небяспеку парушэння інфармацыйнай бяспекі, выконваць патрабаванні інфармацыйнай бяспекі (ТР МС 2013/027);
прымяняць НПА і ТНПА, якія рэгламентуюць вобласць стандартызацыі, прымяняць схемы пацвярджэння адпаведнасці, якія выкарыстоўваюцца пры абавязковай сертыфікацыі абсталявання, матэрыялаў і вырабаў мікра- і нанаэлектронікі;
валодаць метадамі статыстычнай апрацоўкі вынікаў выпрабаванняў на розных этапах тэхналагічнага працэсу;
прымяняць фізічныя законы, правілы для разліку электрычных ланцугоў пастаяннага і пераменнага току, аналізаваць электрычныя схемы з рознымі тыпамі злучэння элементаў і ў розных рэжымах работы;
ажыццяўляць выбар матэрыялаў у адпаведнасці з іх прызначэннем і выкарыстаннем, даследаваць структуру і вызначаць шчыльнасць дыслакацый на паверхні паўправадніковай пласціны, вызначаць асноўныя параметры матэрыялаў электроннай тэхнікі;
валодаць прынцыпамі дзеяння оптаэлектронных паўправадніковых прыбораў, прымяняць прынцыпы пабудовы схем лічбавай схематэхнікі, распрацоўваць і аналізаваць параметры электронных схем;
вызначаць метралагічныя характарыстыкі вымяральных прыбораў, прымяняць метады, спосабы і ўстройствы вымярэння параметраў ланцугоў пастаяннага і пераменнага току, апрацоўваць і аналізаваць вынікі вымярэнняў;
прымяняць прынцыпы пабудовы схем аналагавай і лічбавай схематэхнікі пры распрацоўцы электронных прылад, распрацоўваць схемы лічбавых і аналагавых прылад на аснове інтэгральных схем рознай ступені інтэграцыі;
выкарыстоўваць інфармацыйныя тэхналогіі, вылічальную тэхніку і праграмнае забеспячэнне ў прафесійнай дзейнасці;
прымяняць асноўныя метады алгарытмізацыі, спосабы і сродкі атрымання, захоўвання, апрацоўкі інфармацыі пры рашэнні прафесійных задач;
выконваць графічныя работы з выкарыстаннем сістэм аўтаматызаванага праектавання, распрацоўваць мадэлі элементаў інтэгральных мікрасхем і прылад функцыянальнай мікраэлектронікі, мадэляваць тэхналагічныя працэсы вытворчасці мікраэлектронных прылад і нанаэлектронных структур;
удзельнічаць у стварэнні новых вырабаў мікра- і нанаэлектронікі, укараненні новага тэхналагічнага абсталявання і прагрэсіўных тэхналогій;
выконваць асноўныя разлікі элементаў гібрыдных інтэгральных мікрасхем, выконваць асноўныя разлікі элементаў паўправадніковых інтэгральных мікрасхем;
валодаць праграмнымі сродкамі наладкі рэжымаў працы абсталявання, якія забяспечваюць зададзеныя параметры тэхналагічных працэсаў;
забяспечваць эфектыўнасць эксплуатацыі тэхналагічнага абсталявання і ўдзельнічаць у правядзенні яго выпрабаванняў, падтрымліваць рэжым работы абсталявання ў адпаведнасці з тэхналагічнай дакументацыяй;
выкарыстоўваць аперацыі тэхналагічных працэсаў вытворчасці інтэгральных мікрасхем для стварэння элементаў з зададзенымі параметрамі, улічваць уплыў тэхналагічных рэжымаў і спосабаў кіравання тэхналагічнымі працэсамі пры стварэнні інтэгральных структур;
праводзіць сістэматычны аналіз вынікаў аперацыйнага кантролю, выяўляць прычыны ўзнікнення шлюбу, удзельнічаць у распрацоўцы і ўкараненні мерапрыемстваў па папярэджанні тэхналагічных страт і выпуску няякасных вырабаў мікра- і нанаэлектронікі;
ажыццяўляць распрацоўку і рэалізацыю мерапрыемстваў па зніжэнні матэрыялаёмістасці і працаёмкасці работ, уносіць прапановы па тэхнічна абгрунтаваных нормах выкарыстання вытворчых рэсурсаў;
удзельнічаць у правядзенні доследна-тэхналагічных работ па праверцы і выпрабаванням распрацоўваных вырабаў мікра- і нанаэлектронікі;
выкарыстоўваць розныя алгарытмы правядзення выпрабаванняў для ацэнкі якасці мікраэлектронных прылад, удзельнічаць у мерапрыемствах па павышэнні якасці вырабаў мікра- і нанаэлектронікі;
ажыццяўляць выбар нанапамерных структур і нанаструктураваных матэрыялаў для стварэння вырабаў электроннай тэхнікі; вызначаць рэжымы правядзення нанатэхналагічных працэсаў;
вызначаць фізіка-хімічныя ўласцівасці нанапамерных структур і нанаструктураваных матэрыялаў, валодаць асаблівасцямі тэхналогіі вытворчасці нанастуктур і выкарыстоўваць іх для вырашэння прафесійных задач;
вымяраць характарыстыкі і параметры прыбораў на квантавых эфектах і выкарыстоўваць іх пры практычнай рэалізацыі, характарызаваць структуру і ўласцівасці нанаэлектронных структур;
выконваць заканадаўства аб працы;
выконваць работы па адной або некалькіх прафесіях рабочых у адпаведнасці з выпускам 20 АТКС.
У ходзе навучання будуць вывучаны наступныя модулі дзяржаўнага кампанента:
№ п/п | Найменне модуляў, вучэбных прадметаў, практыкі | за ўсё | у тым ліку | |
---|---|---|---|---|
на лабараторныя, практычныя заняткі | на курсавое праектаванне | |||
1. | Модуль "Камунікатыўная культура" | 280 | 200 |
|
1.1 | Гісторыя беларускай дзяржаўнасці | 54 | 12 |
|
1.2 | Асновы права | 54 | 12 |
|
1.3 | Тэхнікі камунікацыі і асновы камандаўтварэння | 72 | 72 |
|
1.4 | Беларуская мова (прафесійная лексіка) | 20 | 20 |
|
1.5 | Замежная мова (прафесійная лексіка) | 80 | 80 |
|
2. | Модуль "Бяспека жыццядзейнасці" | 122 | 20 |
|
2.1 | Абарона насельніцтва і тэрыторый ад надзвычайных сітуацый | 22 | 4 |
|
2.2 | Ахова працы | 60 | 14 |
|
2.3 | Ахова навакольнага асяроддзя і энергазберажэнне | 40 | 2 |
|
3. | Модуль "Эканоміка і арганізацыя вытворчасці" | 100 | 28 |
|
3.1 | Асновы эканомікі арганізацыі і прадпрымальніцкай дзейнасці | 100 | 28 | 16 |
4. | Модуль "Агульнатэхнічны" | 462 | 208 |
|
4.1 | Матэматыка ў прафесійнай дзейнасці | 90 | 40 |
|
4.2 | Інжынерная графіка | 90 | 90 |
|
4.3 | Асновы інфармацыйнай бяспекі | 36 | 8 |
|
4.4 | Стандартызацыя і сертыфікацыя | 50 | 10 |
|
4.5 | Тэарэтычныя асновы электратэхнікі | 100 | 30 |
|
4.6 | Матэрыялы і кампаненты электроннай тэхнікі | 96 | 30 |
|
5. | Модуль "Фізічныя асновы электратэхнікі" | 170 | 36 |
|
5.1 | Фізіка цвёрдага цела | 100 | 20 |
|
5.2 | Функцыянальная мікраэлектроніка | 70 | 16 |
|
6. | Модуль «Схематэхнічны» | 470 | 258 |
|
6.1 | Асновы мікраэлектронікі | 120 | 30 | 20 |
6.2 | Электрычныя вымярэнні | 96 | 42 |
|
6.3 | Вучэбная практыка "Электравымяральная" | 72 | 72 |
|
6.4 | Вучэбная практыка "Электрарадыёмантажная" | 72 | 72 |
|
6.5 | Аналагавая і лічбавая схематэхніка | 110 | 42 |
|
7. | Модуль "Інфармацыйныя тэхналогіі і праграмаванне" | 322 | 232 |
|
7.1 | Інфармацыйныя тэхналогіі | 50 | 40 |
|
7.2 | Асновы алгарытмізацыі і праграмаванне | 130 | 70 |
|
7.3 | Сістэмы аўтаматызаванага праектавання | 70 | 50 |
|
7.4 | Вучэбная практыка "Кампутарная апрацоўка інфармацыі" | 72 | 72 |
|
8. | Модуль "Тэхналогія вытворчасці вырабаў мікраэлектронікі" | 1048 | 672 |
|
8.1 | Праектаванне мікраэлектронных прылад | 126 | 32 | 20 |
8.2 | Абсталяванне вытворчасці мікраэлектронных прылад | 110 | 40 |
|
8.3 | Тэхналогія вытворчасці мікраэлектронных прылад | 176 | 40 | 20 |
8.4 | Выпрабаванні і кантроль якасці мікраэлектронных прылад | 96 | 20 |
|
8.5 | Вучэбная практыка "Для атрымання кваліфікацыі рабочага" | 540 | 540 |
|
9. | Модуль "Нанаэлектроніка" | 156 | 28 |
|
9.1 | Нанаэлектронныя тэхналогіі і нанаматэрыялы | 92 | 12 |
|
9.2 | Нанаэлетроніка і прыборы на квантавых эфектах | 64 | 16 |
|
10. | Модуль "Вытворчая практыка" | 432 | 432 |
|
10.1 | Тэхналагічная | 288 | 288 |
|
10.2 | Пераддыпломная | 144 | 144 |
|
Адукацыйны працэс забяспечвае атрыманне кваліфікацыі спецыяліста "Тэхнік-тэхнолаг" і не менш за адну прафесіі рабочага ў адпаведнасці з выпускам 20 ЕТКС.
Выніковая атэстацыя праводзіцца ў форме абароны дыпломнага праекту.